Tuesday, November 3, 2009

おおきなふるどけい

この やすみ でんしゃで Connecticutへ いきました。 I visited わたしの そぼ と そふ。 きれいです! そして しずかです。

わたしは ひらいけんのおおきなふるどけいうた が すきです。 わたしは これを ていぎんました (I hope that means "I hummed it") in front of わたしのそぼ。 She told me it sounded like I was singing "Grandfather's Clock", which she had sung to me when I was a こども! Then she sang it for me (I wish I had filmed her performance :) No wonder it sounded familiar!

This made me want to find the English version, which I've posted below. かわいいのうたですが、かなしいですね。

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home